Copywriting – Πως να γράφετε τίτλους που πουλάνε

Copywriting – Πως να γράφετε τίτλους. Δεν θα έπρεπε να είναι τόσο δύσκολο να γράψετε έναν φοβερό τίτλο. Δυστυχώς όμως είναι.

Σας έχω όμως και καλά νέα! Είμαι εδώ για να σας βοηθήσω.

Δεν βγάζετε όσα χρήματα θα μπορούσατε; Δεν φταίτε εσείς, αλλά οι τίτλοι σας.

Κανείς δεν γεννιέται κειμενογράφος. Πρέπει να μάθετε πώς να φτιάχνετε τίτλους που ενθουσιάζουν και δελεάζουν τους πιθανούς πελάτες να κάνουν κλικ για να διαβάσουν τι έχετε να πείτε.

Διαβάστε τον οδηγό μας για το πώς να γράφετε τίτλους που σας αποφέρουν χρήματα και αρχίστε να αξιοποιείτε το περιεχόμενό σας.

Παρακάτω θα μάθετε τα 4 κορυφαία απλά μυστικά δημιουργίας τίτλων για να σταματήσετε το κοινό σας από το scrolling.

Έχουμε κάνει όλη τη δύσκολη δουλειά για εσάς, ώστε να μην χρειάζεται να ξοδεύετε ώρες για να βρείτε την τέλεια φόρμουλα κεφαλίδας.

Το να γράψεις έναν καλό τίτλο είναι πιο δύσκολο από το να γράψεις μια καλή διαφήμιση.

Ένας καλός τίτλος είναι περιεκτικός αλλά αφήνει τον αναγνώστη να θέλει περισσότερα. Μια καλή διαφήμιση λέει όλη την ιστορία και δεν αφήνει τίποτα στη φαντασία.

Αλλά ένας καλός τίτλος μεταφέρει μόνο τα πιο σημαντικά μέρη.

Η δουλειά ενός τίτλου είναι να τραβήξει την προσοχή του αναγνώστη, να τον κάνει να θέλει να μάθει περισσότερα.

Οι καλύτεροι τίτλοι είναι συχνά απλοί. – Copywriting – Πως να γράφετε τίτλους

Για παράδειγμα, το “Έξι τρόποι για να χάσετε βάρος χωρίς άσκηση” είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το “Πώς να χάσετε βάρος χωρίς άσκηση”, το οποίο είναι πιο σύνθετο.

Ο δεύτερος τίτλος λέει πολύ λίγα πράγματα στον αναγνώστη, αλλά ο πρώτος τον κάνει να θέλει να μάθει περισσότερα.

Ένας καλός τίτλος εξηγεί επίσης τι θα πάρει ο αναγνώστης αν διαβάσει παρακάτω.

Με άλλα λόγια, λέει στον αναγνώστη τι πρόκειται να πάρει, όχι μόνο τι θα διαβάσει.

Ένας καλός τίτλος προκαλεί επίσης την περιέργεια του αναγνώστη. Θέλει να μάθει περισσότερα; Μήπως όχι;

Ένας καλός τίτλος απευθύνεται στο προσωπικό συμφέρον του αναγνώστη.

Αν το προϊόν αρέσει στον αναγνώστη, θέλει να μάθει πώς λειτουργεί- αν δεν του αρέσει, θέλει να μάθει αν λειτουργεί.

Ένας καλός τίτλος πείθει τον αναγνώστη να αναλάβει δράση.

Θέλει να μάθει περισσότερα- το θέλει για τον εαυτό του. Ένας καλός τίτλος πείθει τον αναγνώστη να αναλάβει δράση, και τον πείθει να αναλάβει δράση τώρα αμέσως.

Ένας καλός τίτλος πείθει επίσης τον αναγνώστη να αναλάβει δράση χωρίς να ξοδέψει πολλά χρήματα. Ένας καλός τίτλος δεν υπόσχεται τα πάντα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για ένα πρόβλημα δεν αναζητούν την τέλεια απάντηση– θέλουν να έχουν αποτελέσματα.

Ένας καλός τίτλος δεν χρειάζεται να ακούγεται έξυπνος. Οι καλύτεροι τίτλοι είναι ξεκάθαροι.

Ένας καλός τίτλος μένει ψυχωτικά αξέχαστος. – Copywriting Πως να γράφετε τίτλους

Ένας καλός τίτλος μπορεί να μείνει αλησμόνητος επειδή προκαλεί την περιέργεια του αναγνώστη, παρέχει ακριβώς αρκετές πληροφορίες για να τον κάνει να θέλει περισσότερα, προκαλεί το προσωπικό ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Το 1996, ο John Caples, δημοσιογράφος των New York Times, έγραψε ένα βιβλίο με τίτλο “The Copywriters’ Handbook”. Σε αυτό, ο Caples περιέγραφε μια φόρμουλα που, όπως ισχυριζόταν, με αυτήν δημιουργούσε τους επιλεγμένους τίτλους και τα πρωτοσέλιδα που πουλούσαν εφημερίδες.

Η φόρμουλα έχει ως εξής: “Πες τους τι πρόκειται να τους πεις. Πες τους τι τους είπες”. Με άλλα λόγια, ένας τίτλος πρέπει να λέει πώς θα ωφελήσει εσάς, τον αναγνώστη.

Αυτό ακούγεται προφανές, αλλά ο Caples ισχυρίστηκε ότι οι περισσότεροι τίτλοι αποτυγχάνουν σε αυτό το τεστ. Συνέκρινε τίτλους με φράσεις όπως “και λοιπόν;” και “τι θα κερδίσω εγώ;”.

Οι τίτλοι με φράσεις όπως “οπότε τι;” και “τι θα κερδίσω εγώ” ήταν “πολύ λιγότερο πειστικοί από τους τίτλους που υπόσχονταν απτά οφέλη”, έγραψε ο Caples.

“Σας πουλάνε την ιδέα ότι αγοράζετε κάτι που θέλετε και όχι κάτι που θέλουν να έχετε”.

Ο Caples είχε διαβάσει το έργο ενός γνωστού κειμενογράφου ονόματι Dan Kennedy.

Ο Kennedy έγραψε: “Αν παρέχετε οφέλη στον αναγνώστη, είναι πιο πιθανό να κάνετε μια πώληση”.

Ο Caples αναγνώρισε ότι η δική του φόρμουλα, την οποία ονόμασε “The Benefit Test”, ήταν μια παραλλαγή της φόρμουλας του Kennedy. Αλλά ο Caples υποστήριξε ότι ο δικός του τύπος ήταν πιο ακριβής, επειδή μετράει τους τίτλους σύμφωνα με αυτό που πραγματικά υπόσχονται.

“Όταν κάποιος διαβάζει έναν τίτλο με τίτλο ‘3 εύκολοι τρόποι για να εξοικονομήσετε χιλιάδες ευρώ στο επόμενο διαζύγιό σας’, είναι πιο πιθανό να θυμάται τον τίτλο”, έγραψε ο Caples.

Η δημιουργία τίτλων είναι ένα από τα πιο ισχυρά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για την επιχείρησή σας.

Δεδομένου ότι το 80% όλων των ανθρώπων διαβάζουν μόνο τον τίτλο, είναι λογικό να καταβάλλετε κάποια επιπλέον προσπάθεια για τη δημιουργία πιασάρικων τίτλων που θα κάνουν τους ανθρώπους να μετατραπούν από αναγνώστες σε πελάτες.

Σήμερα θα σας δείξω πώς μπορείτε να γράφετε τον τέλειο τίτλο κάθε φορά.Το να γράφεις έναν καλό τίτλο είναι σαν να γράφεις μια καλή διαφήμιση.

Χρησιμοποιείτε καλές λέξεις, όχι καλές λέξεις για να πουλήσετε.

Ακολουθούν ορισμένα στοιχεία ενός καλού τίτλου:

1. Ο τίτλος πρέπει να είναι απλός. – Copywriting Πως να γράφετε τίτλους

Άκουσα κάποτε για κάποιον ο οποίος, όταν έμαθε ότι υπάρχει ένα τέτοιο μέρος όπως η Ντίσνεϋλαντ, αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του εισιτήριο. Το ονόμασε, όχι Ντίσνεϋλαντ, αλλά Φαντασιοχώρα. Γιατί;

Επειδή ο συγγραφέας του εισιτηρίου είχε σαφώς δει τη Ντίσνεϋλαντ και ήθελε να σας πείσει ότι αυτό που είδε ήταν πολύ πιο διασκεδαστικό από ό,τι ήταν στην πραγματικότητα.

Ο κειμενογράφος κάνει κάτι παρόμοιο. Χρειάζεται έναν πειστικό τίτλο. Πολλοί έξυπνοι τίτλοι έχουν μικρή ή καθόλου επίδραση στις πωλήσεις.

Το 1996, για παράδειγμα, ένα γνωστό περιοδικό υπολογιστών δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο “Τα 15 χειρότερα λάθη στον προγραμματισμό υπολογιστών”.

Τα λάθη δεν ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα. Το άρθρο ήταν κακογραμμένο. Και ο τίτλος δεν είχε νόημα.

Αλλά το νόημα ήταν σαφές: το περιοδικό πίστευε ότι ο προγραμματισμός υπολογιστών ήταν μια κακή επιχείρηση και ήλπιζε να σας πείσει για το ίδιο πράγμα.

Η δουλειά του τίτλου είναι να σας κάνει να διαβάσετε το άρθρο. – Copywriting Πως να γράφετε τίτλους

Και ο τίτλος πρέπει να σας πείσει ότι η ιστορία θα είναι ενδιαφέρουσα, ώστε να αποφασίσετε να διαβάσετε την ιστορία. Αλλά ο τίτλος πρέπει να είναι απλός.

Στα αγγλικά, για παράδειγμα, μια μεγάλη πρόταση με προθετική φράση είναι πιο δύσκολη από μια πρόταση χωρίς προθετική φράση: Ο τίτλος είναι το βασικό μέρος μιας διαφήμισης ή ενός φυλλαδίου.

Ο τίτλος δεν πρέπει να εξηγεί πολλά- πρέπει να τραβάει την προσοχή.

Ο τίτλος, που είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει ο αναγνώστης, πρέπει επίσης να φαίνεται απλός. “Πάρτε 5.000 δολάρια έκπτωση στο αυτοκίνητό σας!” Ακούγεται πολλά υποσχόμενο. (Η διαφήμιση δεν έλεγε τι είδους αυτοκίνητο, απλώς ότι θα μπορούσατε να πάρετε 5.000 δολάρια έκπτωση).

Αλλά ο τίτλος δεν είναι όλη η ιστορία. “Πάρτε 5.000 δολάρια από το αυτοκίνητό σας!” σημαίνει ένα από τα δύο πράγματα, ανάλογα με το ποιος διαβάζει τη διαφήμιση.

Κάποιος που θέλει καινούργιο αυτοκίνητο νομίζει ότι η διαφήμιση μιλάει για καινούργια αυτοκίνητα και η διαφήμιση θα πιάσει τόπο.

Κάποιος που θέλει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο νομίζει ότι η διαφήμιση μιλάει για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και δεν θα δουλέψει.

Ο τίτλος μπορεί επίσης να είναι παραπλανητικός.

Η διαφήμιση δεν λέει τι είδους αυτοκίνητο θέλετε. Σας λέει πόσα μπορείτε να κερδίσετε από την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου, αλλά δεν λέει αν θα αγοράσετε καινούργιο ή μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή ποια μάρκα αυτοκινήτου.

Όταν επιλέγετε έναν τίτλο, είναι γενικά προτιμότερο να είναι απλός παρά έξυπνος.

(Η διαφορά τους εξαρτάται από το αν είστε έξυπνοι ή απλοί.) Το να είστε έξυπνοι μπορεί να έχει πλάκα, αλλά όταν επιλέγετε έναν τίτλο, θα πρέπει γενικά να προσπαθείτε να είστε απλοί.

Οι έξυπνοι τίτλοι είναι παραπλανητικά εύκολοι. Συνήθως περιλαμβάνουν κάποια λέξη ή φράση-τέχνασμα, όπως “Ο απόλυτος οδηγός για…” ή “Το μυστικό του…” ή “Το πρόγραμμα 12 βημάτων για…”.

Οι απλοί τίτλοι είναι παραπλανητικά δύσκολοι. Πρέπει να διατηρήσουν τα σημαντικά χαρακτηριστικά, αφαιρώντας ταυτόχρονα οτιδήποτε δεν τα ενισχύει, και για να το κάνουν αυτό πρέπει να είναι ταυτόχρονα απλοί και ψυχαναγκαστικά αλησμόνητοι.

2. Η επικεφαλίδα πρέπει να είναι ενδιαφέρουσα. – Copywriting Πως να γράφετε τίτλους

Όταν οι άνθρωποι διαβάζουν τον τίτλο, αναρωτιούνται αν η ιστορία θα είναι διασκεδαστική– όταν διαβάζουν την ιστορία, αναρωτιούνται αν θα είναι ενημερωτική.(Και μερικές φορές αναρωτιούνται αν θα είναι αστείο.)

Έτσι, ο τίτλος πρέπει να είναι ενδιαφέρων και η ιστορία πρέπει να είναι κατατοπιστική.

Ο κλάδος των ειδήσεων, όπως κάθε καλός κλάδος, είναι γεμάτος από ορολογία. “Έκτακτη είδηση” είναι μια φράση που προκαλεί σοκ, έκπληξη και κραυγές. “Αποκλειστική” σημαίνει ότι ο δημοσιογράφος μίλησε με κάποιον και του αποκαλύφθηκε κάτι που δεν το γνωρίζει μόνο αυτός.

“Ερευνητικό” σημαίνει ότι ο δημοσιογράφος προσπαθεί να μάθει κάτι. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν είναι όλοι βουτηγμένοι στην ειδησεογραφική ορολογία.

Όταν γράφουμε τίτλους, θα πρέπει να σκεφτόμαστε για ποιον προορίζεται ο τίτλος μας.

  • Αν απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό, θα πρέπει να χρησιμοποιεί λέξεις που μπορούν να καταλάβουν όλοι.
  • Αν απευθύνεται σε ένα συγκεκριμένο κοινό, θα πρέπει να χρησιμοποιεί λέξεις που μπορούν να καταλάβουν όσοι ανήκουν σε αυτό το κοινό.

Για παράδειγμα, το “Τοπικός άνδρας βρέθηκε νεκρός στο γκαράζ” είναι πιο συγκεκριμένο από το “Τοπικός άνδρας βρέθηκε νεκρός”.

Αν όμως ο τίτλος απευθύνεται σε ένα κοινό που γνωρίζει πολλά για τις ειδήσεις, θα πρέπει να είναι γεμάτος ορολογία. Ομοίως, θα πρέπει να γράφουμε ιστορίες για ευρύ κοινό, χρησιμοποιώντας λέξεις που όλοι μπορούν να καταλάβουν.

  • Οι ιστορίες που απευθύνονται σε συγκεκριμένα ακροατήρια θα πρέπει να είναι γεμάτες αργκό.
  • Οι ιστορίες για ευρύ κοινό πρέπει πάντα να περιλαμβάνουν γεγονότα.

Οι άνθρωποι δεν διαβάζουν ιστορίες για πληροφορίες– διαβάζουν για να διασκεδάσουν ή για να μάθουν πράγματα που δεν γνώριζαν πριν.

Και οι ιστορίες για στενό κοινό πρέπει πάντα να περιλαμβάνουν απόψεις, επειδή είναι ο μόνος τρόπος για να αποκτήσουν αξιοπιστία στο κοινό.

Οι ιστορίες για ευρύ κοινό πρέπει να τελειώνουν με καλά νέα. Οι ιστορίες για στενό κοινό πρέπει να τελειώνουν με κακές ειδήσεις.

Η δουλειά μας είναι να κάνουμε τους αναγνώστες να διαβάσουν ολόκληρο το άρθρο. Αυτό μπορεί να φαίνεται εύκολο, αλλά είναι εκπληκτικά δύσκολο. Πρώτον, τα άρθρα είναι βαρετά, γι’ αυτό και οι συντάκτες συγκεντρώνουν τόσα πολλά σύντομα άρθρα.

Έπειτα, επίσης, οι αναγνώστες είναι άπληστοι: θέλουν κάτι δωρεάν. Είναι πρόθυμοι να διαβάσουν άρθρα που τους δίνουν ένα δωρεάν δώρο, αλλά δεν θα διαβάσουν άρθρα που τους κοστίζουν κάτι. Επομένως, ο τίτλος είναι πολύ σημαντικός.

Η δουλειά του τίτλου είναι να προσελκύσει τους αναγνώστες, και ο καλύτερος τρόπος για να προσελκύσετε τους αναγνώστες είναι να απευθυνθείτε στα ενδιαφέροντά τους.

Ο τίτλος “Το μυστικό του να γίνεις πλούσιος” απαντά στο ερώτημα “Τι υπάρχει για τους αναγνώστες;” και η απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι “Τα πάντα”.

3. Ο τίτλος πρέπει να πουλάει.

  • Ένας καλός τίτλος πουλάει το βιβλίο.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει τη διαφήμιση.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει τη σελίδα.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει ολόκληρο το περιοδικό.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει ολόκληρη την εφημερίδα.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει ολόκληρο το πακέτο.
  • Ένας καλός τίτλος πουλάει και ολόκληρη την επιχείρηση !!

Αν ήθελα να σας πουλήσω ένα βιβλίο για το γράψιμο, δεν θα ονόμαζα το βιβλίο μου “Πώς να γράψετε”. Θα το είχα ονομάσει “Πώς να πουλάτε”.

Και αν ήθελα να σας πουλήσω ένα βιβλίο για την πώληση, δεν θα είχα ονομάσει το βιβλίο μου “Πώς να πουλάτε”. Θα το είχα ονομάσει “Πώς να γράφεις”.

Αν κοιτάξετε τα περιοδικά, θα δείτε ότι οι τίτλοι είναι συχνά κακώς επιλεγμένοι. Τα άρθρα στο εσωτερικό τους τείνουν να είναι πολύ καλύτερα.

Το πρώτο μέρος του τίτλου αυτού του άρθρου είναι “Πώς να γράφετε τίτλους που σας φέρνουν χρήματα.”. Αλλά είναι αλήθεια;

Κάθε λογικά νοήμων άνθρωπος θα υποθέσει ότι, δεδομένων των συμφραζομένων, ο τίτλος σημαίνει “πώς να γράφετε τίτλους που πουλάνε”, πράγμα για το οποίο ακριβώς πρόκειται το άρθρο.

Στο είδος του κόσμου που ζούσε ο Νεύτωνας, αυτό θα ήταν τρελό. Ποιος λογικός άνθρωπος θα έγραφε ένα βιβλίο για το πώς να βγάλει χρήματα;

Αλλά τα πράγματα άλλαξαν.

Η θεωρία των οικονομικών αναπτύχθηκε τον δέκατο όγδοο αιώνα, και στα μέσα του δέκατου ένατου αιώνα τα οικονομικά είχαν αντικαταστήσει την αλχημεία και τη θεολογία ως sine qua non της ανώτατης εκπαίδευσης.

Αυτό που τότε φαινόταν τρελό, με τα σημερινά δεδομένα είχε γίνει στάνταρ.

Η πρώτη αρχή του οικονομολόγου είναι ότι όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν με χρήματα.

  • Το συμπέρασμα είναι ότι το χρήμα μπορεί να λύσει κάθε πρόβλημα και ότι το χρήμα θα το λύσει καλύτερα.
  • Το συμπέρασμα είναι επίσης ότι το χρήμα μπορεί να λύσει όχι μόνο οποιοδήποτε πρόβλημα, αλλά κάθε πρόβλημα, εκτός από την παγκόσμια ειρήνη.

Σήμερα, το προφανές επακόλουθο αυτής της πρώτης αρχής είναι:

“Μην γράφετε άρθρα για πράγματα για τα οποία δεν μπορείτε να βγάλετε χρήματα.”Αλλά τα πράγματα δεν ήταν πάντα έτσι.

Τον δέκατο όγδοο αιώνα, οι άνθρωποι έγραφαν πολλά βιβλία για πράγματα που έμοιαζαν παράλογα. Έγραφαν για την αγάπη, την ομορφιά και την τέχνη, τη θρησκεία, τη μουσική, τη φιλοσοφία και την πολιτική.

Οι άνθρωποι ανησυχούσαν για τα χρήματα, αλλά όχι τόσο πολύ όσο σήμερα. Σήμερα, δεν ανησυχούμε πραγματικά για τα χρήματα.

Νομίζουμε ότι ανησυχούμε για τα χρήματα, αλλά αυτό για το οποίο ανησυχούμε δεν είναι τα χρήματα, αλλά τα χρήματα όπως τα σκεφτόμαστε.

  • Ανησυχούμε ότι δεν μπορούμε να αγοράσουμε αρκετά πράγματα.
  • Ανησυχούμε ότι ξοδεύουμε πάρα πολλά για πράγματα.
  • Ανησυχούμε ότι ξοδεύουμε πάρα πολλά για άλλους ανθρώπους.
  • Ανησυχούμε ότι δεν μπορούμε να πάρουμε αρκετά χρήματα για να συνταξιοδοτηθούμε.

4. Ο τίτλος πρέπει να πείθει, να διασκεδάζει και να εκπλήσσει.

Οι άνθρωποι του μάρκετινγκ μας λένε ότι οι τίτλοι των βιβλίων είναι το πιο σημαντικό μέρος του βιβλίου και το πιο σημαντικό μέρος αυτού του μηνύματος μάρκετινγκ. Αλλά στην πράξη, αυτό δεν είναι αλήθεια.

Δεν είναι επίσης αλήθεια ότι τα πιο σημαντικά μέρη ενός βιβλίου είναι τα μέρη που πραγματικά σας λένε κάτι.

Όταν διαβάζουμε έναν τίτλο, θέλουμε να αγοράσουμε ή να αποφύγουμε κάτι. Είναι τόσο απλό.

Ο τίτλος δεν είναι μαγικός, είναι απλώς μια πρόταση. Αλλά είναι σημαντική.

Σκεφτείτε πώς σας κάνει να αισθάνεστε ο τίτλος.

Δείτε αν μπορείτε να σκεφτείτε ένα παράδειγμα. Τώρα προσπαθήστε να φανταστείτε πώς θα ήταν ο τίτλος αν τον επινοούσατε. Τι λέξεις ή εικόνες θα χρησιμοποιούσατε;

Τι συμβαίνει σε ασυνείδητο επίπεδο όταν διαβάζετε τίτλους;


Σε αντίθεση με τη συγγραφή κειμένων, οι τίτλοι περιλαμβάνουν μια διαφορετική τέχνη της γραφής.

Ένας σπουδαίος τίτλος έχει να κάνει με τρία πράγματα:

Ένας καλός τίτλος είναι σαν ένα καλό αστείο. Διασκεδάζει λέγοντας κάτι αληθινό, αλλά και εκπλήσσει.

Το κείμενο δεν είναι απλώς ένα κομμάτι αυτού που πουλάτε.

Η ιστοσελίδα σας είναι μια βιτρίνα.

Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας είναι διαφημιστικά μηνύματα.

Το διαφημιστικό σας αντίγραφο είναι το δόλωμα που θα προσελκύσει νέους πελάτες.

Διασφαλίζουμε ότι οι λέξεις, σας αποδίδουν την αξία που αξίζετε.

Συγγραφή κειμένου που μετατρέπει, αυτό είναι το μόνο που κάνουμε.

Στείλτε μας μήνυμα για μια δωρεάν μελέτη.


Leave a Reply

Your email address will not be published.